Mailling ve e-bülten çalışmaları, dijital pazarlamanın etkili ve en az maliyetle gerçekleştirilen çalışma yöntemleri arasında bulunur. Bu yöntemin önemli avantajları arasında sadık kütle ve hatta taraftar olarak tanımlanacak kitle potansiyelinizi arttırma imkanı sunmasıdır. Bunun için profesyonelce oluşturulan ve içerisinde kişiye özel denilebilecek kampanyalar içeren stratejilerin oluşturulması gerekir. E-bülten çalışmasının başarılı olabilmesi için kurumsal tasarım ve kimlik bütünlüğüne dikkat edilmesinin yararı vardır.
Kampanya tanıtımları, yeniden pazarlama çalışması, belli dönemlere özel indirimleri bülten olarak hazırlamak, en uygun maliyetle faaliyetlerinizin dikkat çekmesini sağlayabilir. Bu süreçte marka imajını korumak açısından SPAM oluşturacak şekilde bülten gönderimlerinin yapılmaması önem ifade eder. Geri bildirimleri analiz ederek en doğru bülten gönderim vaktinin belirlenmesi, mailling çalışmasının bir parçasını oluşturur.