Marka konumlandırma ve bilinirlik açısından promosyon çalışmalarının tasarımına dikkat edilmesi gerekir. Geleneksel pazarlama faaliyetleri arasında yer alsa da halen geçerliliği koruyan promosyon tanıtımlarına önem verilmesi gerekir. Yapılan araştırmalara göre isim ve maka konumlandırma açısından promosyon çalışmalarının verimliliği TV reklamlarına oranla çok daha kabul edilebilir düzeylerde.
Doğru ürün ve ürün tasarımı
Promosyon kampanyasında doğru ürün seçimleri oldukça önemlidir. Hedef kitlenin kabul edebileceği ve gerçekten işine yarayabilecek ürünlerin seçilmesi, promosyon çalışmasının başarısını etkiler. Genel olarak kupa bardak ve kalem gibi promosyon ürünleri tercih edilir. Bu ürünler üzerine markanın logo ve iletişim bilgilerinin doğru şekilde yazılması gerekir. Logo ve marka isminin zamanla silinecek olması halinde promosyon çalışması başarısız olur. Bu nedenle doğru baskı yöntemi ve malzeme kullanılarak promosyon çalışmalarında kullanılacak ürünler oluşturulmalıdır.